Semester

Gug vilken underbar semetser jag haft ihop med min älskade son, mamma och mina två småsyskon Hilda o Hugo.
Blev en knapp vecka på Gotland som vi inledde med att besöka pippi huset på Kneippbyn. En lyckad dag med sol o bad o massa roliga aktiviteter! På tisdagen (dag 2) besökte vi medeltidsveckans marknad. En helt otrolig upplevelse trots att jag är uppfödd med den. Utökad marknad som verkligen omgav en med härlig stämning där alla gick in till 110procent för att leva in i rollen som gycklare, narr, adel o allt va man kan vara! Liam kläddde upp sig som en riktigt medeltida riddare och likaså Hugo. Hilda va givetvis en fin dam. (ordet dam irriterade henne när jag sa för hon va ingen dam, därför måste jag skriva de nu också :P ) Jag köpte armband till Liam, en huvudsmyckning till mig med röda små pärlor, helt underbar!! Sen blev det knäckäpplen, grillat vildsvin och eldshow mm! Kvällen avslutades med tornespel där min kusin Fredrik medverkar som en av riddarna i Tornamentum. Sen blev det middag på restaurang Trossen nere vid hamnen där vi kunde sitta o titta ut över alla fina båtar och havet :) På onsdagen åkte vi till Bjärby gård där vi bodde innan vi flyttade till Finspång. En enorm gotlandsgård med ett stall, en ladugård, maskinhall, två nyrenoverade (ett renoveras nu) enskilda hus båda med två plan, sen huvudbyggnaden där vi bodde som är 2 våningar+vind och källare. (3 sovrum, ett kontor, två stora salar, två badrum. Sen har vi den underbara fruktträdgården som avslutar baksidan av trädgården som i för övrigt har en otroligt mysig berså. Massor med mark och sen en kåta (tror jag de heter) där man eldar och tillverkar kol o tjära. :)
Iaf...därifrån åkte vi till stall dalhem där de små fick rida på varsin ponny på en vända på 3km som mamma och jag ledde dem runt på i härlig skogsmiljö :) En lyckad dag! Kvällsmaten serverades på restaurang Barbeque garden innanför muren. Där blev det en härligt grillad biff med bakpotatis o ett glas rött. Sen unnade vi oss en frozen daquari och barnen fick glass :) På torsdagen blev det till o kolla i lite affärer, fika på världens mysigaste lilla fik som är byggt precis ihop med muren så väggen på uteserveringen är ringmuren själv :)
Sen blev de lite godis från Pippis godisbod (affären där Pippi handlar godis i filmerna)
Kvällen bjöd på fläskfilégryta alá Ida med ugnsbakad potatis och kall sås med äpple, avocado och vitlök. Till de ett glas rött givetvis :) Fredagen kom snabbare än vi hoppats på. Blev lite lek för barnen medans mamma städade ur huset. Sen gick vi till Östergravar och kollade på ett medeltida härläger. Efter de blev det glass på Glassmagasinet nere vid hamnen innan båten gick. Tråkigt att lämna ön men på något vis skönt o komma hem till vardagen och hunden som jag hämtade idag på hennes lilla hotell Doggsencenter där hon haft en underba vistelse hon med!!
Liam har fyllt 4 år, de blev en riktigt bra födelsedag med många fina paket och på eftermiddagen åkte vi ju till Gotland. Så han va riktigt nöjd! Nu sover han här breve mig i sängen och hunden ligger  på rygg med benen i vädret och sover gott hon med :)
Mina älskade små änglar :D
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback