Bio, födelsedag o Gotland

Vet jag varit dålig på att uppdatera min blogg...
Efter uppmaning från S så ska jag skriva lite ikväll när jag ändå inte kan sova.
Idag va Liam o jag i stan. Träffade S o hans pappa en sund. Va trevligt den korta stunden..även om vi knappt pratade något. Kändes lite skumt. Senare under dagen så lyckades han även irritera mig rejält, som vanligt. Fattar inte varför jag tror så mycket på honom. Lika dum varje gång o lika arg blir jag varje gång.
Men men.... killar..
Iaf...sen åkte Liam o jag på premiären av Bilar 2, som vi förköpt biljetter till innan de kom ut. :)
Blev lite besviken på filmen...Liam förstod inte riktigt va den handlade om o de flesta barn satt o vred sig i stolarna. En film som tyvärr va riktad till större barn (10+)...till skillnad från ettan som slog igenom totalt i alla åldrar! Denna va våldsam..inte så gullig som ettan, mycket pang pang, vuxenskämt och även en del dödande. Något opassande att se på bio för en 4a-åring kanske..
När vi kom hem så satte jag igång med tårtan till Liams prins och prinsesskalas han ska ha imorgon. Blev en tvåvåningstårta föreställande en blomsteräng, ett slott med vallgrav o bro. Riktigt nöjd faktiskt även om de tog en stund att komma övernes med sugarpasten som jag gjorde tornen av. Fast med facit i handen va de inte så svårt. hehe. Sen blev de prins och prinsess gridmuffins. Dukade bordet i vardagsrummet och plockade bort alla saker. å imorgon ska jag hinna göra chokladbollar, städa av golven, göra mig, Liam o Sheyla i ordning, blåsa ballonger och fixa med skattjakten till klokan 11:00 då gästerna börjar dundra in. Blir 14 stycken som kommer. Haha...ja fråga mig inte hur vi ska få plats i  min etta, men har ordnat sittplatser åt alla i köket o vardagsrummet iaf. Sen får de bli stillsamma lekar och ett kort kalas tror jag :P
På söndag morgon ska Sheyla åka till Doggsencenter och bo där till lö fm då mamma, jag, Liam o mina två småsyskon åker till Gotland sön kväll till fre kväll :) Ska blir riktig skoj!
Träffa lite vänner, kolla in medeltidsveckan oh njuta av att va hemma igen! Saknar ön så mycket ibland.. :(

Nej, nu ska jag försöka sova så jag kommer upp i tid imorgon.
Natti natti! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback