Vart man än kollar nu så ser man dem..

Människorna som förbrilt letat fram halsduk, mössa och vantar. Tror inte jag såg en människa igår utan något av de. Men jag håller med, jag är en av dem, nu åkte min mössa fram också och halsduk eller min jacka med stor krage är ett måste! Snart blir de väl vantar med. Liam har redan börjat med allt sånt. Mössa, fleecetröja under jackan och överdragsbyxor och ibland även tunna vantar.
Så nu är de bara inse fakta.. Vinter är på väg och den kommer med stormfart! Ber dock till Gud att den inte blir lika hemsk som förra året. Har lovat mig själv att aldrig mer önska mig mer snö på vintern, för de fick jag nog av förra året när jag fick skotta fram bilen flera gånger om dagen, få starthjälp 50% av gångerna och sen sätta mig fast på parkeringar och be om hjälp av starka karlar som kunde knuffa på bilen så jag kom loss. Helt värdelöst!
Så detta året blir de snökedjor till bilen om vintern ser ut som den gjorde förra året. För vad önskar man minst när snön piskar som nålar och kylan biter in på bara benen hur mycket kläder man än har på sig...Jo, att man sätter sig fast med bilen eller får problem med den! Som om det inte är jobbigt och plågande nog att behöva skotta fram den och skrapa rutor med våld trots medel som ska göra jobbet lätt.
Nej, tacka vet jag sommaren!
Har redan skrapat rutor denna hösten och de gör pinan påmind...
JAG VILL HA EN SNÄLL VINTER MED LAGA MYCKET SNÖ!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback