25/2...min otursdag...

Dagen började...katastrof...vaknade långt innan jag behövde, eller rättare sagt, Liam väckte mig långt innan jag behövde. När vi väl kommit upp, ätit frukost och fått på oss alla kläder för att kunna gå ut i de mulna, kalla vädret och kommer ut i bilen och starttar den..morrar den värre än någonsin...Den knakar och brakar och gnisslar o gud vet vad en bil kan låta men den kunde alla dess ljud! Idag, när jag skulle bisikta den!! PANIK! Lämnade Liam på dagis till 09:00 och åkte direkt till macken och tankade bilen, körde den i en tvätt och gullade extra med han för han skulle bli glad. Och nog funka de..han spann som en lite kisse när jag kört lite med honom, tagit ut han på små vägar och visat naturen och pulsat med hjulen i snön istället för all salt som ligger på vägarna. Så när det blev dags för besiktning hade jag lite hopp iaf att de kanske kunde se lite mellan fingrarna på saker som inte va så viktiga... HAHA fick jag!!!!! 5 anmärkningar och ombesiktning..... :( Stackars älskling han måste blivit totalt kränkt där inne i hallen... Så vi tog en vända till verkstaden för prisuppgift på sakerna... 9000 kr..... Måste erkänna att jag inte vågat förklara för bilen ännu att han kommer komma till bilhimlen om en månad när körförbudet tar till..... Tänkte vänta med de till in i de sista, ta lite Me and You <3 kort och ge honom ett värdigt avsked...

Bil eller inte...han e min vän och tårarna bränner bakom ögonen...

Dags att gå till kuratorn och gråta ut... Mer har hänt under dagen men inget jag tänker ta upp här..

XoXo/ Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback