Min dag i korta drag

Klocka ringer...typ 10 gånger..dags o gå upp. Väcker Liam, fixar frukost, fixar mig själv, klär på Liam. Iväg till verkstaden med bilen. Jagar Liam på parkeringen under tiden. Liam hittar en burk med pepparkakor i verkstaden som han börjar sätta i sig. Bilen blir klar, betalar, åker hem.
Liam är hungrig så en frukost nummer två åker fram. Liam vägrar äta utan kubbar iväg från köket..får duka av igen.. Gör mig i ordning för att åka till stan, Liam ska ha hårspray säger han så får ställa mig o fixa hans hår precis innan vi ska ut genom dörren.. Glömmer vart jag ställt bilen så får gå ett onödigt långt varv för att komma till den. Åker till Maxihuset.. Liam är hungrig men tänkte byta skorna först. Liam rymmer från affären, får jaga efter han o hinner precis ikapp honom innan några förbjudna dörrar stängs som han precis tagit sig igenom när jag kommer. Mäter foten o skon i affären, Liam sticker igen -  ut till soffan utanför, avslutar snabbt och säger jag tar en storlek större o hämtar den imorogn. Springer ut o ikapp Liam som är på väg mot maten. Glider in på apoteket, måste ha salva till ett myggbett han fått vid ögat som svullnat upp enormt. Under tiden vi pratar salvor öppnar liam plasten på ett tuggummipaket..dags att dra. Köper salva snabbt sen gå med snabba steg mot maten. Köper mat..Liam äter några pomme, klar. Han spelar allan, vägrar sitta stilla och charmar alla runt oss utom mig som skämms som en hund. Äter snabbt kalrt sen går vi vidare till HM.. Liam klättrar upp i skyltfönstret o håller på att välta en docka, hinner dra bort honom i sista sekund. Han fortsätter riva ner kläder från hängare..så dags att gå. Ger upp o går till bilen. Äntligen somnar han. Åker runt lite, njuter av lugnet.. Drar till skolan för o möta upp Helene. Väcker Liam och blir förvånad över en smärtfri visit i kafeterian med honom. Åker med Helene till sjukhuset pga Liams svullnad. Pratar med läkare, får medicin och går vidare till kvinnokliniken för att avboka en tid jag hade imorgon. Får vänta i väntrummet. Liam får horn i pannan. River ut reklamen i en reklampelare av papp... tar pelaren och går. Jag rusar upp och ställer tillbaka pelaren och reklamen. Liam leker lite sen tar han pelaren och går igen. Får rusa upp än en gång för att rädda den. Äntligen dags att komma in. Ska besöka toaletten..Liam trycker på larmknappen. Får inte av larmet så måste gå ut och be en sköterska om hjälp.. ALLA i väntrummet såg vad som hände.. Skäms och går snabbt på toa under tiden som jag håller Liam i armen hela tiden. Får komma i väntrummet igen. Lämnar Liam till Helene under tiden som jag pratar med sjuksköterska. Liam sliter upp dörren och kliver in, han vill vara med mig. Han pillar lite på gynstolen och ska precis till att börja dra i alla undersökningssaker när jag tar honom. Pinsamt igen.. Äntligen klar.. Går generad därifrån. Vilket jobb för att avboka en enkel tid... Åker hemåt. Stannar till på viberga i Finspång och trösthandlar lite. Åker hem, fixar mat och tvättar. De mesta smärtfritt. Lägger Liam och han somnar på en minut. 
ÄNTLIGEN KVÄLL!!! 

Ja..väääldigt korta drag...tog bort en hel del insidenter under dagen...men skulle jag skriva allt skulle jag få sitta hela natten. min lilla vilde. Nästa gång blir de att ta med vagnen och spänna fast honom i den. haha
Natti natti Kram

Kommentarer
Postat av: ejjan

jaa verkligen! de höll oss vakna en stund.. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback