I blåbärsskogen



Då Liams pappa inte kom när han skulle idag, struntade vi i honom och tog en sväng på centrum på fm. Vi lämnade tillbaka böcker på bibban, hyrde en film, va i djuraffären och kollade på fåglar och kaniner och ett och annat marsvin. Sen avslutade vi med en fika med bulle och festis innan vi gick hemåt och fixade lunchen.
Slappade lite i soffan ihop då lillen har börjat vägra sova middag utan nöjer sig med att sitta och mysa en timma ist med mig i soffan framför en film.
När vi myst klart packade vi en fikakorg med kex, dricka och frukt och tog en promenad ut i skogen för att plocka blåbär. Så gick till vårat ställe vi hittade förra året :) Plockade en stor burk på ca en timma sen blev de fika på ett nedfallet träd i skogen. Riktigt mysigt och uppskattat av oss båda. Fick så mycket hjälp att plocka bär av Liam. Man blir så stolt och glad av att se hur de små liven utvecklas så fort. Förra året satt han ju bara där man satt han o mumsade de bär han nådde. Nu springer han runt och plockar egna och lägger i burken, mest mosade, men ändå ett bra försök. :D
På vägen hem kom jag på tankarna hur lätt man hittade smultron när jag va liten och bodde på Gotland, här finns typ inga. Och precis när jag tänkte de snubblade vi över ett stort smultronställe nära oss. hehe..så väl hemma blev de glass och smunltron och lite blåbär. Resten a blåbären ska bli två blåbärs sockerkakor, en till Liams födelsedag som är den 7 aug, och en som vi ska cykla och lämna till mamma som välkommen hem pressent. Men hon får dela med min syster med som ska få andra halvan. :) Saknar dem så..

Nu är det dags för kvällsmat. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback